:D

Hejhej :) Vilken skön dag det här har varit. Fast lång. Jag sov ut enda till halv nio imorse, det är bra gjort det med allt detta ljud omkring sig må ja säga :)) Jag klev upp och gick ut en sväng, gick mest omkring med nått barn i handen och så. Sen gick vi in och åt frukost, rostade mackor med stekt ägg på, gottgott! Igår fick vi havregrynsgröt och det var magiskt! Jag lärde mig äta det förra gången jag var här och det var typ det bästa på hela dagen. Jag har försökt göra egen nån gång hemma men det blir inge bra. Så jag blev väldans glad när vi fick det igår :))
 
Efter frukost var vi inne på rummet ett tag. Sen gick vi ut och jag tog lite kort när dom klätt om till kyrkkläder = mycket av kläderna dom fick igår :) När dom hade gått till kyrkan så började jag och mamma att städa rummet som dom minsta har lektion i på vardagarna. Så nu ser det fint ut :)) Mamma och Elisabeth har varit väldans duktiga här i veckan och fixat och städat ett rum där dom ska ha alla kläder också. Gjort fina skyltar över korgarna osv, så nu hoppas vi att den ordningen håller i sig :) 
Efter städningen så satt vi oss och tvättade våra handdukar, och tröjorna som jag använder mest. Det gick ju snabbt det. Värmen va jävlig och jag längtade efter regn. Killarna började prata om att vi borde simma i floden och jag fattade inte alls vad dom pratade om. Jag hade ingen aning om att det fanns en flod i närheten ens. Men det slutade med att vi gick dit och badade en stund. Det var så jäkla skönt! Det var svalt hela tiden och för en gångs skull så svettades vi inte. Magiskt!
 
När vi var klar med badandet så gick jag och la mig på rummet ett tag. Mamma delade ut lite leksaker och tog lite kort. Vi fick frukt till lunch och sen spelade vi volleyboll med killarna idag igen. Jag och mamma blir som syskon som alltid tävlar när vi är i olika lag. Vi retas om vem som leder osv osv och sen när mamma ramlade på rumpan så höll jag seriöst på att skratta ihjäl mig. Det är på riktigt det roligaste som har hänt hittills. Om jag ändå hade fått det på film alltså :')
Efter volleybollen som mamma på något vis vann??? Så skulle vi spela fotboll. Jag tog på mig rollen som coach och satt mig på sidan. När matchen var slut så hade jag hunnit med allt annat än att coacha mitt lag haha.. Till exempel så fick jag en hink med kallt vatten över mig, blött men magiskt skönt!
 
Sen dess har jag läst nån tidning, kastat lite frisbee med Baby, mamma har läst nån bok för barnen, osv. 
 
Vi fick jam och stew till middag, sen har vi varit ute med barnen en liten stund. Nu gick vi precis in trots att det är lite tidigt (18:42). Det har varit en jäkligt lång dag idag. Nu måste jag smörja in mig i myggmedel innan läggdags. Jag fick nästan inga myggbett alls här i Tarkwa sist jag var här, bara när vi va ute och reste. Nu har jag överallt. Whyyy?? :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0