på barnhemmet

Jag sov som en stock inatt. Vid frukost imorse så träffade vi Tina som har hjälpt oss så mycket, samt andra volontärer. Vi fick följa med på deras tur i huvudstaden som alla volontärer gör under introduktionsveckan. Jag har ju gjort det där förut, men det var ju trevligt att surra med dom andra och mamma tyckte nog det var kul att se hur det var och sådär.
Efter turen åkte vi tillbaka till hostlet och sen skulle vi åka på en gång till Tarkwa. Vi fick åka Jeepen eftersom vi bara var 3 stycken (det är en annan volontär med oss), så det var ju skönt med tanke på alla väskor och så :) Vi mötte John i Swedru och han blev så himla glad när han såg oss, och vi med såklart! Vi bytte till en taxi i Swedru och sen åkte vi direkt till barnhemmet. Jag och mamma trodde att vi skulle bo med Johns familj, men det visade sig att vi skulle bo på barnhemmet! Hela huset ser helt annorlunda ut och det är jätteroligt att se hur långt dom kommit. Vi fick höra att det varit typ 20 män här igår som hade fixat vårat rum så det skulle bli klart tills vi kom, "for the swedish ladies", haha gulligt :') 
 
När taxin åkte in på gården så blev barnen helt till sig, dom sprang bredvid bilen och skrek i kör och allt va det var, och när taxin stannade så slet dom upp dörren och skulle kramas osv. Så jäkla jäkla roligt att träffa dom!! Känns fortfarande sjukt att jag faktiskt är här igen.
 
Till middag fick vi ris och nån grön grönsaksgrej. Jag har ätit det här förut och det går ner, men jag äter faktiskt hellre riset med tomatgeggan och fisken istället.. Varma grönsaker är inte min grej riktigt så. Men men, det är bara att stå ut :)
 Vi har lagt oss nu då vi är rätt trötta. Men jag skriver imorgon igen, natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0