regn

Jag vaknade imorse av att mamma klev upp. Jag var svintrött så jag sov lite till. Mamma väckte mig igen lite senare och då kom även några av dom mindre barnen och ropade på mig. Så det var bara att kliva upp haha :) Vi fick våran frukost som bestod av "rostat" bröd med ägg i. Frukosten är det godaste målet under dagen så jag är nöjd :))
 
Efter frukosten så har vi varit med barnen, vi försökte ha lektion med dom minsta barnen som dom brukar ha nuförtiden. Och det var väldigt svårt att få barnen att sitta still på sina platser (=omöjligt), dom skrek och hade sig, och när dom knappt kan någon engelska så förstår dom inte heller. Men det var roligt ändå. Att se vilka nivåer dom ligger på. Det märks ganska väl vilka som verkar ha lättare i skolan än andra, sen har det nog mycket att göra med hur bra man är på att lyssna också. Vissa barn tyckte det var roligare att hålla i taveltrasan än att räkna högt liksom.
Efter en massa stök och skoj med det där, så gick jag och vilade lite. Min förkylning är fortfarande i samma skick och jag är ganska hängig. Jag hostar på nätterna så jag sover mindre. Också måste jag ta i så mycket när jag pratar så jag blir helt slut. Egentligen borde jag vara tyst och vila stämbanden (hahah) eller vad det nu är, för just nu får jag bara ondare i halsen och rösten blir inte bättre. Så jag hoppas verkligen att det går över snart, vill ju vara på topp nu när jag är här! Ber på mina bara knän också att jag slipper ha så ont i öronen när vi flyger hem.
 
Medan jag låg och sov så var mamma ute och tvättade kläder. Hon försöker gå och plocka skräp för att sen lägga det på ett och samma ställe istället för att det ska ligga överallt. Så hon vill lära barnen att kasta skräpet i "skräpkorgen", så vi märker väl om dom förstår vad Mami menar eller om det fortsätter vara stökigt haha.. 
 
Annars så har jag och mamma suttit och pratat med John idag om vad som skulle behövas osv. Pratat lite idéer och sådär, vi gav honom lite presenter också och han blev jätteglad :) Det började regna lite medan vi satt och prata, sen bestämde vi oss för att gå och hälsa på Juliette som jag bodde hos förra gången jag var här. Vi hann bara gå upp till vägen så slutade det regna. Jag tog av mig regnponchon för den är bara i vägen, sen regnade det ingenting förrän vi var mitt i byn. Då började det ösa ner, och blåsa, det regnade så sjukt mycket och där gick vi. Dom enda som inte stod under tak haha.. När vi kom ner till Jullan så kom hon precis gående, så när vi såg varandra började vi springa mot varandra haha, som i värsta filmen ;) Det var jätteroligt att träffa henne! Vi satt och pratade lite, också visade jag mamma lite omkring. Sen gick vi tillbaka till barnhemmet. 
 
Vi stod på gården idag och pratade om allt som är annorlunda sen sist jag var här. Och det är massor massor och bara till det bättre. Tex så har dom väldigt mycket egenodlade växter, som kryddor och tomater osv. Och det är ju skitbra för dom! Dom använder ju massa såna saker när dom lagar mat, så det sparar dom in pengar på. Bra bra! Dom har riktigt golv nu, hela barnhemmet är målat, el är draget osv osv. Så det är ju jättebra!
Eftersom det regnade så mycket så blev barnen ganska trötta och somnade. Så när vi kom till barnhemmet var det jättelugnt. Sen kom barnen ut en och en och satt sig i varsin famn. Så det blev en massa mys där ett tag :) Det fanns inte så mycket och göra då det regnade så alla satt eller sprang runt i korridoren hela kvällen. Vi smög iväg och käkade middag, kryddat ris och kyckling, hyfsat gott :)) Sen gick vi tillbaka nån timme innan vi gick in hit på rummet. Barnen var helt hyper ikväll så vi hade fullt upp :) Nu ska jag börja läsa en bok en stund innan jag somnar. Imorgon ska vi till Swedru med John :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0