trött

Hejsan :) Jag började ju läsa en bok igår, jag tänkte väl läsa litegrann innan jag skulle sova. Men jag blir så nyfiken så jag hade lika gärna kunnat läst ut hela boken. Men efter mer än halva boken och klockan var 22 så kände jag att det var dags att lägga ner. Haha även att jag tycker att 22 är sent här.. 
 
Jag är fortfarande krasslig och hängig, så jag var lite svårstartad imorse hehe. Jag låg i sängen enda tills frukosten och efter den tog jag ett bucket bath. Barnen hade lektion under tiden, så vi håller oss undan då eftersom barnen blir lite galna när vi är med. Mamma ringde John och sa att vi var redo för Sweddan, så vi väntade på honom ett tag innan han kom hit. Väl i Swedru så var vi typ exakt överallt. Och det var så fruktansvärt varmt, och det tog liksom aldrig slut. Vi bara gick och gick och det var så svettigt och jag är hängig och fötterna gjorde ont och allt va det var. Haha som ni kanske märker så tycker jag inte om värme så mycket, så Ghana är väl egentligen inte direkt det ultimata stället för mig, men det går ju bra ändå.
Från Swedru fick vi med oss lite allt möjligt. Vi håller på att kolla på hur vi ska kunna förbättra "köket" deras. Så vi kollade lite priser osv idag på såna saker. Annars så köpte vi sopkvastar, nå korgar som vi ska lägga kläder i, nån hink, skopor till bucket bath, osv. Lite nödvändigheter helt enkelt :) 
 
När vi kom hem så lagade Juliette min favvolunch åt oss här på barnhemmet. Nudlar och ägg <3 Hon är snäll hon! Barnen hade lektion så jag la mig och vilade en stund, läste lite i boken. Vaknade några timmar senare av att mamma kom och väckte mig. Haha vilken powernap.. Sen dess har jag varit med barnen. Prince har varit dålig sen igår. Men nu ikväll verkade han va på topp igen. Så det är ju skönt :) Baby fick nån dipp och grinade på där ett tag, sen blev han skitglad. Han somnade på min rygg och då la jag honom i sängen där han fortsatt sov. Max 5 minuter senare kommer han ut och ler från öra till öra och skrattar. Haha där snackar vi powernap! 
 
Klockan är inte ens 21 här och jag kommer att somna på en sekund efter det här. Haha det är inte som hemma här inte. På tal om hemma så hörde jag att det var snöstorm och -12 ute??? Va sjukt! Känns dock väldigt skönt att slippa svettas såhär så länge till. Jag är väl ingen snöfantast men på senare år så har jag faktiskt börjat tycka om vintern. Tror dessutom att den här vintern kan bli väldans bra :) 
 
Jag hoppas att ni har det bra där hemma! Det är som vanligt blandade känslor i detta land. Jag älskar barnen och det suger att behöva lämna dom igen. Samtidigt som jag har har mer att komma hem till denna gång. Det är klart jag längtar hem. Önskar att jag kunde ta med hela barnhemmet och ställa det på gården hemma, det låter väl hur bra som helst? 
Nä nu måste jag njuta av mina sista dagar. Jag hoppas jag blir frisk så jag slipper gå runt och va trött och hängig hela dagarna. Annars får det bli så. Måste ta vara på det här <3
 
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0