varmt varmt varmt

Näst sista natten i Ghana för denna gång. Blandade känslor som vanligt inför det. Känns rent ut sagt förjävligt att behöva säga hejdå igen. Jag vill ju vara här men jag vill hem också. Men det är som det är. Jag är jätteglad över att snart vara hemma, jag vet ju nu att barnen har det bra och jag lär ju dessutom komma hit igen. Men det är själva hej-dået som är jobbigt såklart. 
 
Iallafall så. Inatt har jag sovit hur dåligt som helst. Jag somnade sent, och sen har jag vaknat hela natten till och från. Jag har inte svettats, men det har varit obehagligt varmt. Vi hade bara el de två första nätterna, så vi har inte haft någon fläkt på rummet sen dess. Efter frukost blev fick jag ganska ont i magen så jag vilade lite. Det blev bättre sen och då klev jag upp och möttes av stekande sol ute. Jag hjälpte dom andra volontärerna med tvätten och sen var det dags för dom att gå hem på lunch. Jag fick ris och bönor blandat med nån tomatgrej. Det var jättestarkt och jag hade ont i magen så det blev inte så mycket äta för mig.
Dom minsta barnen hade skola så jag la mig i sängen och lyssnade på musik. Nånstans där somnade jag och vaknade inte förrän mamma kom hem. Hon har varit i Swedru idag och handlat en massa massa grejor. Bl.a. tvätthinkar, flip-flop till alla, ringklocka, nånting för att kunna hänga upp tvätt på, tvålar, osv. Så när jag klev upp hjälpte jag till med disken, sen skulle vi börja fota varje barn enskilt. Det var lite rörigt men det gick ganska bra med Desmonds hjälp :) Efter det fick varje barn gå fram två och två för att prova flip-flops. Alla var jätteglada för allt och det är så roligt att se att det uppskattas.
 
Imorgon är min enda plan att fota så mycket jag kan. Ju mer bilder desto bättre! Annars vet jag inte vad som händer. Jag och mamma lär ju ska packa mot kvällen. Jag hoppas iallafall på en sista volleybollmatch med grabbarna efter skolan deras. Så vi får se vad som sker. Nu ska jag lyssna på lite musik innan det är sovdags. 
 
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0